Temmeksen kirjakaappi käyttöön marraskuussa

Temmeksen kirjakaappi käyttöön marraskuussa

Tyrnävän kunnanhallitus päätti 14.06.2021 § 202, että uusia innovatiivisia kirjastopalveluita kehitetään Temmekselle ja Murtoon esimerkiksi kirjakaapein. Kunnanhallituksen päätös pannaan toimeen vaiheittain, ja ensimmäisenä on hankittu mobiilikirjasto/kirjakaappi Temmekselle. Mobiilikirjastojen hankintaan on haettu ja saatu valtionavustusta Mobiilikirjastoilla kirjastopalvelut lähemmäs kuntalaisia -hankkeeseen.

Tyrnävän kunnankirjaston mobiilikirjasto/kirjakaappi Temmeksellä on sijoitettu liikuntasalin aulatilaan toistaiseksi. Päätös perustuu kokonaisarvioon kirjakaapin saavutettavuuden ja taloudellisten vaikutusten osalta.

Temmeksen kirjakaappi liikuntasalin aulatiloissa otetaan käyttöön marraskuussa. Kirjaston henkilökunta opastaa kirjakaapin käyttöön Temmeksen liikuntasalin aulassa maanantaina 15.11. kello 17–19 ja torstaina 18.11. kello 11–13. Opastustilaisuuksissa kuntalaiset saavat maksutta käyttöönsä avaimen, joka mahdollistaa sisäänpääsyn liikuntasalin aulaan. Kirjakaapin käyttö vaatii kirjastokortin lisäksi pin-koodin, jotka saa Myllykirjastosta tai muusta OUTI-kirjastosta.

Kirjakaappi Temmeksen liikuntasalin aulassa on kuntalaisten käytettävissä maanantaista sunnuntaihin kello 5:00–23:00 käyttöönoton jälkeen.

Johtuen hankintaprosessiin ja asennuksiin liittyvistä viiveistä, kirjakaapin käyttöönotto on viivästynyt alkuperäisestä aikataulusta, jonka mukaan kirjakaappi oli tarkoitus ottaa käyttöön lokakuun aikana. Tyrnävän kunta pahoittelee viivästystä.

Lataa mediatiedote tästä

Lisätiedot medialle:

Elina Huurre, kulttuuri- ja vapaa-aikajohtaja p. 044 497 1240

Kysymykset kirjakaapin käyttöön liittyen:
Helena Rinnekangas, kirjastonhoitaja, p. 040 182 8324